Andere tijden over het DES hormoon

Terwijl ik op de laptop werk hoor ik dat op televisie dat het programma ‘andere tijden’ gaat over het het DES – hormoon. In mijn jonge jaren is in ons gezin wel gesproken over dit, naar later blijkt vreselijke hormoon. Het was meestal iets tussen moeder en dochters. Eigenlijk is het nooit echt uitgesproken en uitgezocht: laat maar zitten, het zal wel meevallen. Dat dachten we toen ….

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

Ik heb er laatste jaren het een en ander over gelezen en de uitzending is verhelderend en geeft een beeld van de problematiek waar ook de kinderen van DES-moeders mee kampen, de DES-dochters. “Ik heb geaccepteerd dat ik nooit moeder zal zijn” zei ze ooit tegen me, zus heeft 2 jongens. Vreemd dat het DES-overeenkomst dichterbij was dan geweten. Ik had eigenlijk verwacht zus te zullen zien in uitzending, maar dat bleek niet het geval te zijn.

Kijk hier naar documentaire over het DES-hormoon. Via deze link kunt u in contact komen met DES-betrokkenen. Klik hier voor de website van het DES-centrum.

Het DES-centrum in de krant van vroeger:
DES-centrum Telegraaf 1992

Geef een reactie

