“Ik ben er helemaal klaar mee …”

“Ik ben er helemaal klaar mee” (stoer, maar niet echt origineel taalgebruik, trendy tussen 2008 en 20210) verzuchtte ze volgens de agent toen ze in augustus 2009 bij de politie aangifte ging doen van o.a. vernieling, inbraak en diefstal, en ze noemde de naam van een persoon die het wellicht op zijn geweten zou hebben.

Om in 2009 bij de politie te zeggen “ik ben er helemaal klaar mee” is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat. Eind 2006 loog ze al toen schreef ze “ik zal je niet ontlopen”, toen was ze “er al klaar mee”. Dat “ik zal je niet ontlopen” is geen seconde serieus geweest…. een knetterharde leugen, aantoonbaar. Op carnavalsmaandag 2007 kwam ik bij de apotheek naar buiten en daar kwam zij aanfietsen. Ze zag mij, keerde haar gezicht af, keek de andere kant op …. en er is vaker gelogen … waarom niet gewoon eerlijk zijn?

Helemaal fout, deze persoon heeft niet ingebroken, deze persoon heeft niet vernield en deze persoon heeft niet gestolen. Ze heeft een verkeerd iemand onterecht beschuldigd ….. dat is ernstig en je zult zo’n onterechte beschuldiging maar op je geweten hebben … naar de politie gaan om daar iemand onterecht te beschuldigen.

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je een slecht iemand bent en wraak en genoegdoening najaagt, hiervan kunt genieten:’dat zal hem leren’. Een goed mens daarentegen moet volgens mij na een onterechte beschuldiging van iemand bij de politie met een ernstig bezwaard geweten rond lopen, ‘mijn god wat ik heb ik stom gedaan’, en zich de ogen uit z’n kop schaamt. Je zult daar toch maar de rest van je leven mee verder moeten.

Onterecht beschuldigd

Geef een reactie

