Serieus of ramptoerist

Als we elkaar nog ooit tegen zouden komen, zou ze me niet ontlopen schreef ze. Dat heeft ze ook bij de aangifte bij de politie verklaard, en dat klopt. Een sympathiek gebaar, maar ik snap nog steeds niet waarom ze dat destijds (2006) heeft gezegd omdat de praktijk heeft uitgewezen dat dat een leugen was, dat daar geen woord van gemeend was. Waarom niet gewoon eerlijk geweest?

Nee, niet ontlopen …. maar als ze gevraagd had: “Hee, hoe gaat het, hoe is het?”, dan zou de wedervraag zijn geweest: “Ik wil niet direct nee zeggen maar vertel eerst, wat is je bedoeling, je hebt er destijds voor gekozen je af te wenden, er niet van te willen horen, en dat is iets waar je helmaal niet trotos op hoeft te zijn, integendeel. Vertel eens, wat is je bedoeling, heb je serieuze belangstelling, ben je echt werkelijk geïnteresseerd, of kom je als ramptoerist je nieuwsgierigheid een beetje bevredigen”.

Aan een ramptoerist heb ik natuurlijk geen behoefte. Ik zou dan tegen haar gezegd hebben: “Sorry, nu niet meer, aan jou heb ik niks, ga weg en schaam je.”

Ik sta er nog steeds versteld van dat mevrouw in de veronderstelling verkeerde dat ze zonder meer welkom was. Zou ze werkelijk geen idee hebben gehad van het gebeurde ……

Geef een reactie

